فاطمه جان...ما بیخیال سیلی نمیشویم...!
وبلاگ ما درباره ی کارهای فرهنگی و مذهبی و مقابله با جنگ نرم است.
دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:آیت الله مصباح یزدی,تهاجم فرهنگی,هدف تهاجم فرهنگی, :: 12:44 قبل از ظهر ::  نويسنده : مرضیه و آناهیتا

 

خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و نامیدن این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این نامگذاری عامل مضاعفی برای زنده ماندن یاد و نام این شهید بزرگوار شده است.
وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه هر سال مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و حتی مقالات زیادی در این زمینه به رشته تحریر درآمده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از گذشت چند دهه از این نامگذاری سئوالاتی برای دانشجویان و نسل جدید به وجود آمده که پاسخ آنها را کمتر دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برداشت‌های متفاوت از وحدت حوزه و دانشگاه در میان اندیشمندان و محققان وجود دارد و برخی هم گمان می‌کردند این امر زمینه را برای کنار رفتن یکی از این دو نهاد فراهم می‌کند به این ترتیب که حوزه و دانشگاه در یکدیگر ادغام شوند به همین دلیل موضع‌گیری‌هایی داشتند و وحدت را بی‌معنا می‌دانستند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چنین قصدی نداشت که حوزه و دانشگاه با یکدیگر ادغام شوند؛ روشن نبودن این وحدت عاملی برای چنین اختلافاتی بوده است.
وحدت حوزه و دانشگاه با هدف و راه مشترک تحقق می‌یابد
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مفهوم حقیقی وحدت میان حوزه و دانشگاه و هر دو نهاد انسانی دیگر عنوان داشت: این وحدت بدین معناست که هدف مشترکی در نظر گرفته شود و برای رسیدن به آن راهی مشترک را هم انتخاب کنند و اگر راه مشترک نباشد وحدت محقق نخواهد شد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق و موثر جامعه نظام اسلامی را می‌خواهند گفت: حوزویان و دانشگاهیان دو قشر فرهنگی جامعه هستند که سر و کارشان با علم و فرهنگ است.
وی اضافه کرد: اهداف به دو دسته سلبی و ایجابی تقسیم می‌شوند؛ گاهی هدف، دفاع از کشور و نظام است تا دشمن نفوذ پیدا نکند و امری مشترک و سلبی محسوب می‌شود و راهی هم که انتخاب می‌شود همین هدف را مد نظر دارد؛ وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل اینکه هر دو هویتی فرهنگی دارند به این دلیل است که هر دو احساس می‌کنند دشمنی وجود دارد که می‌خواهد فرهنگ کشور را مورد حمله قرار دهد.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد تهاجم فرهنگی که تقریبا هم به صورت تنها توسط ایشان صورت گرفته است، گفت: با این حال گوش شنوا کمتر پیدا شده است؛ اخیراً ایشان در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مورد توجه قرار دادند.
رقیب فرهنگ دینی و اسلامی، فرهنگ سکولار است.

به گزارش
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) رقیب فرهنگ دینی و اسلامی را فرهنگ سکولار دانست و تصریح کرد: اصل این تهاجم از سوی فرهنگ الحادی صورت می‌گیرد ولی در ظاهر می‌گویند فرهنگ سکولار است که می‌خواهد دین را از سیاست و فرهنگ و اجتماع جدا کند و به قول معروف دهکده‌ای جهانی در چارچوب الحاد ایجاد کند.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه می‌توانند با تکیه بر اهداف ایجابی هم با یکدیگر متحد شوند، گفت: در این میان باید تعریف صحیحی از فرهنگ و وحدت فرهنگی داشته باشیم؛ این مسئله در دوران ما هنوز با تعریف مشخصی ارائه نشده است هرچند در سراسر جهان با تعاریف گوناگون حتی تا 500 مورد در مورد فرهنگ مواجه هستیم.
آیت‌الله مصباح یزدی ابهام در واژه و تعریف را عاملی برای سوء استفاده برخی افراد و گروه‌ها از فرهنگ دانست و تصریح کرد: می‌توان گفت در جامعه امروز ما واژه فرهنگ با کلماتی همچون ورزش، تفریح و هنر عجین شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در همه مسائلی که به نحوی در ارتباط با فرهنگ به آنها اشاره می‌شود، نوعی عامل شناختی و ارادی تاثیرگذار است به این ترتیب که هر قوم و امتی، به یک سری ارزش‌ها اعتقاد می‌یابند که در صورت ثبات، به فرهنگ آنها تبدیل می‌شود.
وی باورهای بنیادین در انسان‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: به دنبال این باورها، ارزش‌هایی را نیز شاهد هستیم که البته نگرش انسان به جهان هستی و خلقت در این میان بسیار تاثیرگذار است.
 
برپایی جشنواره مد لباس در دیگر کشورها کار فرهنگی چندانی نیست
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به دو نوع نگرش مختلف انسان‌ها به هستی و جهان اظهار کرد: گروهی از انسان‌ها عقیده دارند این دنیا بر حسب تصادف به وجود آمده و فقط باید به لذت‌جویی پرداخت؛ این همان فرهنگ آمریکایی است که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب هم ناظر به همین نوع فرهنگ است.
وی افزود: دشمنان همواره سعی می‌کنند حمله ریشه‌ای به فرهنگ دیگر ملل داشته باشند و پس از آن به سراغ شاخ و برگ بروند؛ اعتقادات هر گروه از انسان‌ها در حقیقت ریشه فرهنگ آنهاست و رسومات گوناگون جزو شاخ و برگ محسوب می‌شوند.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تهاجم فرهنگی، باورها و اعتقادات ما را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما را به رسم و رسومات و با عنوان فرهنگ مشغول کرده‌اند تا از هدف اصلی‌شان غفلت کنیم.
وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه به صورت شبانه‌روزی علیه اسلام و فرهنگ دینی در حال تبلیغات گوناگون هستند و هزاران شبکه ماهواره‌ای در این حوزه مشغول فعالیتند.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به برگزاری جشنواره مد لباس ایرانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیگر کشورها عنوان داشت: میلیاردها تومان صرف این کارها می‌شود و عنوان آن هم کار فرهنگی گذاشته می‌شود در حالی که اصل فرهنگ دینی و هجمه‌هایی که علیه آن صورت می‌گیرد فراموش شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گروه‌های موسیقی ایرانی به دیگر کشورها اعزام می‌شوند در حالی که این کار فایده‌ای ندارد و لازم است دین اسلام را به دیگران معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه 35 سال گذشته و کاری برای وحدت حوزه و دانشگاه به صورت جدی صورت نگرفته خاطرنشان کرد: تنها مراسماتی در این زمینه برگزار می‌شوند که فایده چندانی هم نداشته است

.

.

.

. بدو نظر بده همسنگر عزیز...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

سلام...به وبسایت پایگاه بسیج دبیرستان فرهیختگان خوش اومدین.اینجا ما به سوالات مذهبی شما پاسخ میدیم شما اطلاعات لازم رو میتونید در این وبسایت بدست بیارید... دوست عزیز اگه شما مطلب مذهبی در رابطه با بسیج دارید میتوانید از طریق ایمیل به ما ارائه دهید...!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ما بیخیال سیلی نمیشویم...! و آدرس shahid-meserzadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 5891
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1